4 juli 2010

Vad man gör när man är ensam hemma del 4

Igår gjorde jag detta:
  • Vaknade 11.30.
  • Åt frukost.
  • Stack till Ribban och solade och badade med Liv. Åt jordgubbar och ananas. Mums.
  • Åkte hem och duschade.
  • Lagade mat. Kyckling med nypotatis och sweet chili-sås.
  • Stack till Per och Nina och drack vin på deras balkong.
  • Satt på Volym ett tag med Henke och hans kompisar.
  • Stod på Debbans uteservering och snicksnackade.
  • Efterfestade på Henkes mammas inglasade balkong.
  • Kom hem 04 och åt upp resterna av middagen.
  • Hittade en asfet spindel i sovrumstaket som jag dammsög upp.
  • Ringde Henrik och frågade om han trodde att spindeln skulle kunna hitta ut ur dammsugaren. Han sa att den helst av allt ville undvika ljuset i tunneln, men jag trodde tvärtom.
Det var knäppt på Debban för Per är chefskock där nu så då behöver ju inte han betala inträde direkt. Så fick Nina och Emelie gå in gratis de också men inte jag! Hon bara: "90 kronor tack." Och jag bara: "Men jag är med dem." Och hon bara: "Men jag kan inte släppa in fler nu." Men ska bara jag behöva betala? Jag hade kunnat fatta om vi var fler men ändå taskigt att bara låta en stackare betala när alla ens kompisar slipper. Fast då var Emelie jättesnäll och betalade hälften. Så himla snällt. Och Per var också jättesnäll och bjöd på cider och drinkar. Jag behövde inte köpa nånting själv. Fina kompisar! Jag hade en jättetrevlig kväll.

Gårdagens låt (för att den är så fin):


Jag älskar Grooveshark. Verkligen allt finns! Och det är helt gratis och ingen jävla reklam. Spottan kan gå och stoppa upp sig själv någonstans, tycker jag. Jag har aldrig haft Spotify. Det är bara för töntar, så det så. HAHA. Och titta bara så fina widgets man kan göra som alla kan lyssna på! Jag blir alltid så arg när alla ska lägga upp sina spotifylåtar på Fejjan och så kan inte jag lyssna! Det får mig att vilja ha Spotify ännu mindre.

Inga kommentarer: