25 juli 2010

Onda hals

Gaaaa! Känner mig irriterad som bara den. På vad vet jag inte, ungefär allt skulle jag tro. Vi gick hem tidigt från Möllevångsfestivalen idag. Jag har inte lyckats bli frisk än. Och allt kändes bara fel. Jag tycker det känns som att det är ungefär 100 gånger så mycket folk som det har varit de andra åren. Som om alla som fnyste åt alla äckliga hippies som sprang runt och brydde sig om djur och natur nu äntligen har fattat grejen. Fast ändå inte eftersom de bara super och slåss och skräpar ner och skapar hätsk stämning. Gå hem mer er!

Eller så är det mig det är fel på. Min dumma hals som raspar och skrapar så ingen hör vad jag säger så jag måste upprepa allt tre gånger så det gör ännu ondare. Det kan dra ner humöret lite. 

Och så kommer jag hem och kollar Facebook men irriterar mig på varenda människa som uppdaterat sin status. Det känns som att alla bara ska skryta i sina statusuppdateringar. Annars skriver de inget. Bara typ: "Jäää jag ska åka till Amazonas och odla morötter i sex månader." Eller "Jag har köpt en porsche idag." eller "Alla på mitt jobb älskar mig för jag är så bra och jag får 30 000 i lön efter skatt varje månad." eller "Shiiit jag råkade shoppa för 5000 idag." eller "Den 13 oktober bär det av till Dubai." osv. Så ja, ni kan ju gissa varför jag aldrig uppdaterar min status. Jag orkar varken klaga eller skryta. Kanske för att jag oftast inte har så mycket att varken klaga eller skryta över. Jag är nöjd, helt enkelt. Nöjd och glad, för det mesta. Fast det innebär inte att jag accepterar orättvisor. Jag säger som M.I.A: I really lovalot, but i fight the ones that fight me. Och ja, jag är avundsjuk. Inte för att jag vill åka till Dubai eller ha en porsche, men jag tror ni fattar vad jag menar.

För att tala om något roligare: Min lillasyster var här igår och gick på festivalen med oss. Och igår klockan 18.00 inleddes den inofficiella Will Ferrel-veckan. Det började för flera månader sedan när någon fick för sig att Will Ferrell hade en sommarstuga någonstans här i Skåne och vi bestämde att vi skulle åka dit och campa i närheten. Sen visade det sig att han inte alls hade en stuga här, utan i Gnesta utanför Stockholm, men konceptet och viljan fanns kvar så vi bestämde att vi skulle ha en Will Ferrell-vecka där varje dag ska ägnas åt någon rolig aktivitet och förhoppningsvis en Will Ferrell-film. Hittills har vi bara ägnat oss åt Möllevångsfestivalen men imorgon ska vi ha en Museum Mystery Tour där vi åker spårvagn till museet för många av oss har aldrig ens vart där. Tjo!

Inga kommentarer: