30 juli 2010

Popquiz och kräk

Folk tältar just nu precis utanför min port för att - och detta är såå sjukt - köpa iPhone! Jag vet dock inte om de har extraöppet nu vid midnatt eller om alla ska vara där ända tills imorgon kl 10 när affären öppnar. Hoppas inte det sistnämnda. Gå hem med er! Ni är lurade!

Ikväll var det Popquiz på Far i hatten igen. Det var roligare än sist och inte så mycket folk. Det var ju lite regnigt. Fast bara lite. Och man sitter ju ändå under tak! Erika och hennes crew var där så vi rättade varandras quiz och vi rättade skitsnällt men de bara "Nä, vi rättade astaskigt." Alla andra gånger har han sagt att man ska rätta snällt, man ska rätta som man själv vill bli rättad! Just det. Och särskilt som vi tydligen var så dåliga också. Då kan man ju vara extra snäll. Nästa gång får inte de rätta vårt iallafall! Hade vi rättat som de gjorde hade de ju dock ente fått över 90 poäng.

Imorgon ska vi åka på minicykelsemester till Häckeberga. Henrik och Christian ska fiska och jag ska leva livet. Campinglivet.

Och vet ni vad jag gjorde igår? Det var också riktigt galet. Jag fick så bautaont i huvudet på kvällen att jag kräktes! Vi satt här i grodan ro och tittade på Sånger från andra våningen (den var hemsk för övrigt) och helt plötsligt fick jag så ont i framhuvudet att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag krälade runt på golvet och skrek "Jag får panik!" (och det var på grund av filmen mest) och sen när den äntligen var slut slängde jag mig i sängen med en alvedon men sekunden efter var jag tvungen att rusa till toaletten. Det gjorde så ont! Jag misstänker att det kan ha varit filmens fel. Tyngre film får man leta efter. Så roligt kan man ha en onsdagskväll.

Henrik frågade mig precis vad jag skulle välja av dessa två: Ha sex med Jude Law gratis eller med Leif Loket Olsson för en miljon? Jag tror jag får ta Jude Law ändå. För man fick inte ta ett glömskepiller efter Leffe så man inte mindes något utan bara hade pengarna. Vad skulle ni välja? Kom igen nu.

2 kommentarer:

erika sa...

AllZå: Vi rättade bara rätt. Inte astaskigt eller dösnällt. JÖST DET. Och det skulle man, annars blir det ändå bara bannor från herr ordföranden. (ps: jag hade nog fått välja loket, är så sjukt fattig och vill ha ett hus)(Det fick vara en hemlighet väl?)

Kristin sa...

Vem är det som har varit på Popquiz varje gång den här sommaren va, du eller jag?