22 juli 2010

Sjukelikuk

Jag har blivit sjuk. Så himla typiskt. Bara för att jag är ledig. Vem går och blir sjuk mitt i varmaste juli? Jag tror aldrig det hänt mig förut. Iallafall inte i mitt vuxna liv. Överhuvudtaget brukar jag vara sjuk väldigt sällan. Och jag hoppas att det förblir så. Ett par förkylningar om året kanske men inte mer än så, tack. 

Så idag har jag försökt sova bort det. Och när jag tröttnade på det städade jag ett rum. Badrummet. Jag har inte städat på månader. Jag skojar inte. Månader. Nästa rum på tur är köket. Sen gästrummet för Sofie kommer imorgon och hälsar på. 

Så nu är det dags att dricka en berocca boost som smakar bajs, dammsuga köket och laga till en gryta full med vitlök för i helgen är det Möllevångsfestival och det tänker jag inte missa. See ya!

Inga kommentarer: