7 juli 2010

Vad man gör när man är ensam hemma sista delen

Jag är så glad att hattbabyn har kommit hem! Nyklippt är han också. Himla fint! Hans mamma är duktig på det där med klippning. Hon har klippt mig också en gång. På den tiden när jag hade en lite kortare frisyr.

Jag spelade piano för honom när han kom hem. Håller på med Little lies nu. En alldeles egen version. Fleetwood Mac via Anna Ternheim. Min pianolärare visade mig ackorden och hur jag skulle göra igår på lektionen men sen när jag kom hem kom jag på ett eget sätt som låter jättebra. Det är så att jag nästan blir lite rörd. Ibland när jag spelar riktigt fina låtar blir jag så rörd så att jag tappar rösten. Även om jag inte alltid kan spela så fint så är låtarna i sig väldigt fina och det är en mäktig känsla att få ur sig dem genom fingrarna och munnen. 

Igår hände inte så mycket alls. Men jag får väl ta en sista ensam hemma-lista ändå:
  • Jag vaknade 07.20 efter ännu en nästan sömnlös natt. Förstår inte vad det är med mig.
  • Praktiserade och kände för första gången att det var riktigt olidligt. Det har inte vart så kul innan heller men igår ville jag verkligen inte alls. Men jag bet ihop. Såklart.
  • Åkte hem och övade på min pianoläxa.
  • Vilade en stund.
  • Duschade.
  • Var på pianolektion. Min lärare ser ut som David Batra. Först trodde vi nästan att det var han. Men det hade ju varit lite knäppt.
  • Åkte hem och spelade piano tills fingrarna blödde. Eller snarare fick jag kramp i dem. Jag är ganska dålig på fingersättning.
  • Satt vid datorn och slappade.
  • Pratade med Henrik.
  • Gick och la mig och sov riktigt bra hela natten. Så idag mår jag mycket bättre. Wiiie!
Självklart får gårdagens låt bli Little lies:


2 kommentarer:

J sa...

vad fint att du spelade piano för din kille när han kom hem!

henrik sa...

mmm de va superfint faktiskt =) mer sånt