27 juli 2010

Museum Mystery Tour


Promenad till spårvagnen.


Akward family photo?

Spårvagnen hade inte börjat gå än.

Så vi tog en fortsatt promenad genom Kungs-/Slottsparken.



Slottsträdgården.



The lazy birds, move nowhere, sitting in a field, flapping their wings.

Malmöhus slott.


En rödspätta gömmer sig i sanden. Ser ni ögonen som sticker upp? Jag försökte fascinerad visa den för ett par barn men de kan ha varit tyska.

En groda sover på ett blad. Jag skulle också vilja ha ett blad att sova på.

En liten liten grävskopa.

Små små arbetare.

En läskigt bisarr sak som spelade en trudelutt på ett minipiano om man stoppade i en tia.


Den lilla lilla dansken kommer.

Henrik på utedass.

Vidare till teknik- och sjöfartsmuseet. Där fanns världens snyggaste rullskridskor.



Christian och jag lämnade ett litet avtryck i u-båtens gästbok.

Men Carro och Henrik ville bara prata med u-båtsmannen.

I kunskapstivolit kunde man se hur man ser ut tillsammans. Och så kunde man testa om man var bra på att slappna av och inte tänka på något alls. Jag var ganska bra på det.

Sen hade spårvagnen börjat gå så vi kunde åka tillbaka iallafall. Här ser det ut som att Christian och Henrik fick springa för att hinna hoppa på den, men den stod faktiskt still.


Glöm aldrig det!





Konduktören tog sitt jobb på största allvar. Visste ni förresten att spårvagns- och u-båtsmännen jobbar helt ideellt med detta på sin fritid? Det är himla fint, tycker jag.

Senare på kvällen kollade vi på två Will Ferrell-filmer. Stepbrothers och Talladega nights. Idag skulle vi egentligen sett Blades of glory men det blev inte. Istället kollade Henrik och jag på Pianisten. Aningens mer deprimerande skulle jag tro.

Inga kommentarer: