28 juli 2010

Rädda en döende blomma

Idag har vi hyrt en trampbåt och trampat runt i Malmös kanaler. Som jag har längtat! Jag gjorde det en gång med mitt ex för kanske sju år sedan men det var inte så kul. Men idag var det kul. Vi körde hela rundan. Åt fel håll. Det tänkte man ju inte på att det skulle vara så stor skillnad i strömmarna men det var det. Sen fick vi skäll av uthyrningsmannen för att vi hade plockat upp en extra passagerare på vägen. Man fick bara vara fyra stycken nämligen. Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag fotade bara med mobben.

Igår påbörjade vi Projekt: Rädda en döende blomma. Det innebär att man går till Oasen och köper en blomma i deras fyndhörna. Den behöver inte vara döende. Många är faktiskt riktigt fina. Hur som helst är de billiga. Vi köpte ett litet träd för 30 kronor. På kvällen tittade vi på två Will Ferrell-filmer; Blades of glory och Stranger than fiction. Den sista är till och med seriös. Handlar om en kille som en dag börjar höra en berättarröst i huvudet och det visar sig att en författare håller på att skriva en bok om honom. Rekommenderas!

Silverkalla.

Inga kommentarer: