6 juli 2010

Vad man gör när man är ensam hemma del 6

Glömde en viktig punkt sist. Mellan duschen och konserten i söndags kom Christian och hämtade lilla Leif Karate som vart här och sällskapat i hela tio dagar. De har hela tiden försökt påstå att det är väldigt synd om henne. Hon är så liten och oskuldsfull och alla katter mobbar henne och tar hennes mat så hon blir smal som en sticka. Men jag har kommit på henne nu. Det är nämligen egentligen hon som är mobbaren. När Sigge och Pinky slutat fräsa för längesen höll hon på fortfarande. Och hon jagade dem runt i hela lägenheten. Och hon vägrade låta dem ligga i klätterträdet när hon var där fastän de får plats allihop. Jaa du! Jag vet nu vad du är för en! Du kan inte lura mig. Haha.

Här är hon den lilla gynnaren, även kallad Ninja. Oskyldig va! Ha!

Nåja. Igår gjorde jag detta:
  • Vaknade 07.20 (det var hemskt för jag hade knappt sovit en blund).
  • Praktiserade.
  • Stack hem och sov lite fast det var svårt.
  • Spelade piano.
  • Duschade.
  • Lagade mat. Spagetti och köttfärssås.
  • Hängde lite på Tröls med Liv och hennes pojkvän Jens som precis flyttat ner från Stockholm samt en vän som hette Ylva.
  • Åkte hem tidigt.
  • Pratade med Henrik.
  • Sov, fast jag kunde knappt i natt heller. Hade hjärtklappning.
Gårdagens låt håller jag på att lära mig på pianot:


Inga kommentarer: