19 juli 2010

Vecka 28

Jag hade ingen lust att skriva något förra veckan. Och inga bilder har jag tagit heller. Men jag tänkte sammanfatta lite vad jag haft för mig.

Det började i söndags kväll när vi cyklade till Carro och Christian. Då blev jag fuck you:ad av en man i en bil. Vi cyklade liksom på Södra Förstadsgatan efter Södervärn och det är faktiskt en huvudled. Trots detta körde den här mannen rakt ut på cykelvägen över väjningspliktstrekanterna. Både Henrik och jag fick bromsa in ganska kraftigt och jag visade min otroliga missnöjdhet genom att försöka plinga på ringklockan som inte funkar. Den låter liksom bara mi mi mi typ. Då tittade den här mannen på cirka 45 år rakt på mig och gjorde fuck you åt mig! Jag blev förvirrad.

Sen glömde jag min mobil hos Carro och Christian så hela natten och måndagen var jag utan mobil. Det kändes lite konstigt. Men sen kontaktade vi varandra över internet och träffades nere vid djuphavsbadet där vi badade och jag fick tillbaka mobben. Jag hade fått ett sms och ett missat samtal. Sms:et var från Carro som frågade om vi skulle bada. Samtalet var från Christian. Då berättade de att de hade hittat min mobil hemma hos sig och sagt: Titta! Här ligger Kristins mobil! Ska vi ringa och fråga om hon vill med och bada? Sen blev de jätterädda när det började ringa i telefonen. Smaaaart!

Sen hände det inte så mycket förrän på torsdagen när jag var på PopquizFar i Hatten igen. Annika följde med. Men den här gången var inte lika kul. Det var en kavalkad i motownhits och vi var inte så bra på det. Dessutom gick allt frustrerande segt och jag ville bara gå fram till han som håller i det och skrika åt honom att skynda på lite. Det gjorde jag inte men jag satt och irriterade mig jättemycket.

På fredagskvällen var det technofest nere bortom ljudkullarna i Västra Hamnen. Jag var ambitiös och gjorde quinoasallad som jag tog med mig och åt. Henrik ville inte följa med för han jobbade i helgen. De andra badade men jag hade en sån fulhelg så jag sminkade mig massa och ville inte bada bort det. Idag måste jag sätta mig i solen. Min hud behöver sol. Måste fylla på sollagret så det räcker ett tag.

På lördagen hade Jenny födelsedagslunch på sin innergård. Jag stressade så mycket så jag var helt svettig och dödens törstig när jag kom dit och så bjöds det bara på sangria och kaffe! Jag svepte två glas sangria men det hjälpte inte så jag var törstig ända tills jag kom hem igen. På kvällen hade Johannes 30-årsfest och för en gångs skull var jag på en fest där jag inte ens kände hälften av folket. Det var längesedan nu och tyvärr var jag inte alls på festligt humör så jag fick med mig Henrik därifrån redan vid 23 ungefär. Jag skyllde på att han skulle upp och jobba.

Igår var en deppig hemmasöndag. Jag deppade för att jag inte ville tillbaka till praktiken. Och så deppade jag för att jag ville gå ut i solen samtidigt som jag inte alls hade lust med det. Så jag satt hemma och läste den dåliga ungdomsboken av Isabel Allende. Jag förstår inte. Den är så usel! Hon som är så bra! Jag tror inte de satsade så mycket på översättaren för det är pinsamt dåligt ibland. Bara för att man skriver för ungdomar blir man väl inte dålig? Nej, det måste vara översättaren. Sen kom Henrik hem och vi lagade en fattig och trist måltid bestående av nypotatis, köpta köttbullar och påssås. Sen tvingade han med mig till Carro och Christian där vi spelade musik. Då blev det roligare. Vi spelade in 4/128 låtar på Henriks mobiltelefon. Jag spelade synt och det fanns 128 olika syntljud att välja mellan så då bestämde vi att vi ska göra en låt för varje ljud. Stulna låtar men ändå. Så vackert!

Nu är jag tillbaka på praktiken. Jag håller på att göra etikettsförkortningar som ska skrivas ut och klistras upp på volymerna. Tyvärr är klistret på etiketterna för dåligt så vi måste sitta nere i arkivet och pensla lim på alla volymer först. Min praktikantkollega håller på med det just nu och jag ser inte fram emot det alls. Han säger att han håller på att svimma av limångorna.

Inga kommentarer: