11 juli 2010

Attack i den tropiska natten

Det sägs att vi har tropiska nätter här i Malmö nu. Det innebär att det är över 20 grader dygnet runt. Jag tycker det är fantastiskt. Jag skulle lätt kunna ha det så här hela året. Jag lider inte ett dugg av värmen. Jag älskar det. Lite svett har aldrig skadat någon. Jag gillar svett mmmmm!

Igår kväll var vi på 25-årsfest hos Fredrik. Vi satt ute på innergården. Det var härligt och tropiskt. De bor precis bredvid lekparken i Enskifteshagen. Carro och jag gick dit och lekte. Jag har fortfarande sand i håret märkte jag nu för jag skulle stajla och åka runt i det där lilla hjulet som ser ut som ett ekorrhjul. 

Sen när vi satt på innergården igen började några kids skjuta raketer utanför. Det var inte alls uppskattat från vår  sida. Speciellt inte när de siktade in mot oss. Jag såg den komma rakt mot mig. Den studsade på Staffans huvud och smällde av precis bakom oss. När jag kom till sans var Henrik redan över stängslet för att springa efter ligisterna. Han hade sett vad de hade i görningen innan vi andra. Tone ville också springa efter men blev kvarhållen av Fredrik. Christian å andra sidan hade sprungit åt helt motsatta hållet för att ta skydd. Carro och jag satt kvar vid bordet som förstenade. Där ser man hur olika folk reagerar i såna situationer. Jag kunde inte fatta hur de kunde hinna röra sig så snabbt. Tyvärr så skadade Henrik handen på stängslet. Det gick hål och kom mycket blod. Fredrik fick en brännskada på armen av raketen. Staffan klarade sig oskadd som tur var. 

Sen fick vi prata med polisen men då var kidsen säkert redan på andra sidan stan så det var väl egentligen ingen mening med det. Men man ska ändå visa att man inte tolererar sånt! Mycket dramatiskt var det iallafall. Jag hatar raketer och smällare. Min värsta mardröm är att få en i huvudet.

Inga kommentarer: