27 maj 2011

Facebookchocken

Den drabbar mig ibland. Som nu till exempel. Är ensam hemma. Henrik är på tv-spelskväll hos Christian och jag får inte vara med buhububu. Därav att jag sitter och slöglor på Fejjan. Och så börjar jag stalka folk jag inte ens känner och typ kollar på varenda bild och statusuppdatering fastän det kanske bara är en kompis kompis kompis eller nåt och så kanske jag sitter och irriterar mig för att de verkar så dumma och alla deras kompisar verkar dumma och så är de typ religiösa och rynkiga och deras familjer ser astråkiga ut och jag ba: Fan, jag är så mycket bättre och mina vänner är så smarta och min familj är så snygg och min panna är inte alls sådär rynkig, fy fan vad jag är bra alltså och det är ju fint att känna sig bra men så blir jag bara irriterad på mig själv för att jag håller på med denna destruktiva aktivitet och så känner jag mig dålig för att jag ser ner på andra människor och kommer fram till att jag måste vara mycket dummare än de ändå. Och så tänker jag att jag aldrig ska gå in på Facebook igen för man blir bara korkad av det. Man blir en i pöbeln. Jag hatar pöbeln. Jag gillar individer men inte massan.

Så nu ska jag kolla film istället. Och äta en ny Ben&Jerrys som jag hittade som heter Nordic water peace.

Inga kommentarer: