26 maj 2011

Tambourine dream


Just nu lyssnar jag bara på Tambourine dream när jag åker tåg. Man blir så glad av den! Tror det är en av de bästa samlingsskivorna någonsin. De spelade den en gång när vi var inne på Urban Outfitters i Köpenhamn. Carro och jag frågade personalen vad det var och de gav oss två alternativ för de visste inte riktigt men de hade alla skivor till försäljning. Självklart köpte jag den inte för jag tänkte att jag skulle leta upp den på internet senare (vilket på sätt och vis var tur eftersom jag skulle köpt fel skiva). Men när jag började leta kunde jag inte hitta den någonstans, varken till försäljning eller nedladdning. Så då letade jag upp Pocketknife & Cousin Coles hemsida och mailade dem och frågade. Fick till svar att de kunde skicka en skiva om jag bara betalade frakten från New York. Har för mig att det gick på ca 60 spänn. Och sen var den min! Här, hos deras malmökompisar Discobelle, kan ni lyssna på den själva.

Inga kommentarer: