7 maj 2011

Depression

Igår drabbades jag av Den stora depressionen när jag insåg att jag skulle jobba idag. Hade helt förträngt det. Tror inte jag tänkt på det sedan förra fredagen faktiskt, när Lars sa att han skulle jobba helg, och jag jobbar alltid helgen efter Lars. Men hela veckan har jag bara gått runt och längtat efter helgen och solen och det skulle bli så fantastiskt. Men så igår insåg jag mitt misstag och då blev jag jättedeppig och var ganska sur hela kvällen. Men nu är det bara 20 minuter kvar av arbetsdagen så nu börjar livet återvända till mig.

Sen var det lite kul när en dam sa till mig att "Vi måste ha lite riktig avel!" angående att jag borde skaffa barn snart eftersom jag är så mogen och duktig, så snäll och söt och fin. Det var efter att jag tackat nej till hennes generösa erbjudande att renskriva hennes handskrivna bok utan ekonomisk ersättning förrän boken getts ut. Hon tyckte liksom att det var ett giltigt skäl att tacka nej endast om det var så att jag skulle skaffa barn snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)