6 januari 2011

Nya saker

Idag tröttnade Henrik och jag på att inte ha någon taklampa i sovrummet så vi köpte en billig grön glödlampa på Clas Ohlson och gjorde så här:

Jag kallar det minimalism.

Sen gick vi till Mido Livs vid Nobeltorget och hämtade ut köksvågen jag köpte häromveckan. Så tejpade jag upp den med dubbelhäftande tejpkuddar i köket. Jag är så nöjd! 

Nu ska jag väga mat så det står härliga till.

I övrigt sitter vi mest hemma och snorar ikapp. Jag ligger dock ungefär en vecka före Henrik i sjukdomsförloppet så det är lite värre för honom. Jag har jobbat hela veckan (inte idag) och ska jobba imorgon också. Igår stängde vi bibblan 15.00 för att det var trettondagsafton men folk vägrade fatta det fastän vi ropade ut det i högtalarna tre gånger. De vägrade helt sonika att gå hem. Lyssnar de inte på vad som sägs i högtalarna? Jag börjar misstänka det. Som tur var hade JAG ställt in Netloan så att de åtminstone loggades ut ur datorerna innan vi stängde för det hade ingen annan gjort. Jag kände mig maktfullkomlig. Annars hade de ju kunnat sitta kvar i en evighet. Jag räknade ut helt själv hur man gjorde. Jag är så bra ibland.

Inga kommentarer: