20 januari 2011

Självpepp

Jag är rädd. Imorgon kl 9.30 ska jag tillbaka till den hemska yogan. Tänk om jag faller död ner på yogamattan? Den här gången kommer jag iallafall vara förberedd. Både mentalt och praktiskt. Sist visste jag ju inte alls vad som väntade. Ingen hade förberett mig. Jag fick en svår chock. Trodde inte att det skulle vara så sjukt hetsigt. All annan yoga jag har gått på har varit relativt lugn och meditativ. Typ lyssna på din kropp och sånt tjafs. Här var det en helt annan melodi. När jag blev yr och satte mig ner en liten stund skrek ledaren att alla begränsingar sitter i ditt sinne, inte i din kropp. Hon rabblade upp anvisningar som en blandning mellan en kulspruta och en auktionsutropare.
Andasinhögerbenandasutnerbytuppvänsterarmhögerutnerbyt! Jag fattade ingenting. Jag visste inte vad som var höger eller vänster eller upp och ner. Till slut visste jag knappt vem jag var. Jag förvandlades till en förvirrad geleklump.  

Men tydligen är det normalt. De flesta verkar tro att de ska dö första gången. Om jag inte hade köpt det här tiodagarskortet så hade jag nog aldrig gått dit igen. Men nu måste jag ju det. Har till och med köpt nya dyra träningskläder på Stadium för första gången i mitt liv. Har alltid tränat i myskläder innan.

Så go Kristin! You can do it!

Inga kommentarer: