27 januari 2011

Fina Frida

Vaafö kan jag inte sova? Ska på yoga imorgon bitti och bör gå upp om cirka fyra timmar. Men nej nej. Ingen sömn. Tur att jag inte börjar jobba förrän 15. Då har jag tid att ta det lugnt efter yogan. Och inget har jag att skriva om heller. Inget kul har hänt och inget tråkigt heller. Dagarna bara går. Men jag har precis inkasserat en fet lön! Det blev jag glad för. Den var nästan lika stor som förra månadens lön fastän jag jobbar 15% mindre nu. Fast en sak blev jag arg för. Mitt årsbesked från CSN som visade att jag betalade in cirka 12000 till dem förra året men min skuld har bara minskat med typ 4000! Är det inte hemskt? 4000 på ett helt år! Usch. Hemska hemska utsugare. Man får verkligen betala tillbaka med råge nu för tiden. Förstår varför många unga inte vill studera. 

Som plåster på såren får vi lyssna på senaste tidens låt med älskade Frida Hyvönen:


Snygg är hon också. När jag blir stor vill jag se ut som hon.

Inga kommentarer: