31 januari 2011

Je t'adore!

Såg precis en film. Mr Nobody. Jag dör så fin! Jag satt som i ett rus genom hela filmen. Påminner lite om Eternal sunshine of a spotless mind. Fattar inte att jag inte sett den tidigare. Ni måste se den! (Inte du, mamma).

Förresten kom jag på idag att internet skulle kunna vara den fjärde dimensionen. Jag har länge funderat på hur den fjärde dimensionen skulle kunna se ut. Om man säger till ett barn som är fött efter internets genombrott att när vi var små, fanns det inte ens, så tror jag inte att han/hon kommer kunna fatta. Det är så självklart nu, det sättet att kommunicera med världen, så det måste vara svårt att förstå att det inte alltid varit så. Hela världen är liksom öppen, där den förut var isolerad och stängd. Allt var lokalt, nu är det globalt. Allt man visste om världen visste man genom TV typ. Nu finns hela världen i ens dator och man kan dessutom kommunicera med den. En ny dimension helt enkelt. 

Fy fan vad djupt. 

Till något helt annat: idag var jag på fackföreningsmöte. Jag blev ju invald i styrelsen i min frånvaro vid förra mötet. Känns himla fint. Fast jag fattade typ ingenting. Det var som att de talade ett helt annat språk och jag bara satt och nickade och log. Men jag tänker att det är som med yogan; om jag bara hör det tillräckligt många gånger så kommer jag till insikt tids nog. Och så ska jag gå en webbkurs. 

Kanske dags att sova? Puss och gonatt.

Inga kommentarer: