1 januari 2011

No more drama

Det nya året drippdroppade in från taken i takt med att snoret drippdroppade från min lilla dumma näsa. Som vissa av er kanske såg på bilderna, var vi hos Carro och Christian. Jag var inte helt kry. Försökte kurera mig med en dryck bestående av chaite med honung, lime och vodka. Jag tyckte det lindrade en liten stund, men jag vet inte. Sen kom Gabbi och Kvist med ett sällskap varav hälften tyckte att vi var kommunister och gick efter bara en liten stund. Jag visste inte att politiska åsikter var något man kunde tycka att folk har. De som var kvar försökte släta över med att vi nog faktiskt var kommunister om man jämförde med dem. Ja ja, bara ingen kallar mig nazist så är jag nöjd, suckade Carro uppgivet. Fast ehh, det är ju lika illa att bli kallad kommunist som nazist, sa de då, massmord som massmord liksom. Och jag fattade absolut ingenting. Först säger de att jag är kommunist, sen säger de att kommunister är lika onda som nazister. Alltså är jag som en nazist? Eller? Och dessa människor ska man behöva vara på fest tillsammans med! Det är därför ni kan skymta mig på bilderna iförd en basker med röd stjärna. Jag hittade den i en bokhylla och tyckte den passade bra med tanke på omständigheterna.

Åh! Jämt ska det uppstå massa politiska diskussioner! Kan inte folk bara vara snälla mot varandra, så skulle allt vara fint? Jag är trött på dramatik. Jag har till och med sagt upp bekantskapen med alltför dramatiska människor för att jag inte pallade. Jag vill ha lugn och ro och harmoni. Dramatik hade jag nog av i min ungdom.

Men jag har ett nyårslöfte för första gången på flera år! Att jag ska sluta bli sjuk. Sen jag började på mitt nya jobb i september har jag vart förkyld mer än vad jag vart sammanlagt på tio år. Så kan jag inte ha det. Och därför har jag lovat mig själv att inte bli sjuk mer. Så fort jag blivit frisk alltså. Har börjat käka ginseng. Och jag är så glad för att jag är ledig imorgon också så jag hinner krya på mig lite mer.

1 kommentar:

celerona sa...

Du vet vad jag tycker ; )
Annika