18 januari 2011

Bikram yoga

Idag var jag på mitt livs första bikramyogapass. Det är yoga i 40 graders värme. 90 minuter. Jag trodde på allvar att jag skulle dö. Det var så sjukt jobbigt. Och jag inser att det behövs styras upp en del till nästa gång. Det funkar inte att ha tights och t-shirt till exempel. Jag var ju helt dyngblöt efter fem minuter. Alla andra hade i princip badkläder (eller ja, motsvarande). Nu har jag bokat in mig på totalt fem pass på tio dagar. Om jag inte gillar det efter det så får jag hitta på något annat. Men det var så skönt efteråt! Kände mig helt lealös samtidigt som jag var helt klar i huvudet. 

Dessa 26 övningar gör man:

Nummer 3 och 22 fick bli mina hatobjekt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt galet för mig, men har hört att de flesta verkar gilla det.Hoppas du orkar fortsätta för jag tror det är väldigt nyttigt, rensar både kropp och knopp :)

Anonym sa...

Det var inte alls "Anonym" som skrev föregående inlägg, det var bara moster som klicka lite galet :)

J sa...

oh jag drömmer om att testa. en vacker dag. när jag inte är klotrund.

M-a sa...

Ser fram emot en demonstration av nr 6 och nr 22 :-)

Kristin sa...

Haha, jaa du mamma, vi får väl se.

Malin sa...

haha men gud! Vet inte om jag hade klarat det. Hur kan det vara 40 grader? är rummet byggt som en stor bastu? ;)

saknar dig! Vill du inte ses snart :(

Kristin sa...

Jag vet faktiskt inte riktigt var värmen kommer ifrån. Försökte kolla när jag var där, haha, men såg inget.

Klart vi ska ses! Jag är ledig nästa fredag. Gå på stan kanske?