22 april 2011

Idag har jag:

  • Gått upp cirka 11.00 för att jag var ledig.
  • Ätit frukost och uppdaterat mig online.
  • Duschat badrummet och mig i ett. Det behövde verkligen städas där inne och det kändes så tråkigt så jag tänkte att jag kunde duscha av hela skiten samtidigt som jag ändå skulle duscha mig själv. Det blev rent men blött.
  • Vikt ihop massa tvättade lakan som legat på vårt sovrumsgolv i veckor.
  • Städat sovrummet.
  • Städat hallen.
  • Städat köket.
  • Ätit bakad potatis på Grafiti med Henrik när han slutat jobbet.
  • Åkt ut till Jägerso för att hämta hem Moderskeppet ännu en gång. Mannen där ute försökte fjäska genom att vara trevlig! Fy fan. Och så är han egentligen inget annat än en simpel tjyv som får betalt av kommunen för att stjäla folks cyklar. Vilket innebär att han får betalt av mig för att stjäla min cykel och sen måste jag betala honom igen för att få tillbaka cykeln. Och han är den enda som vinner på det dessutom. Kommer aldrig mer parkera min cykel på någon av stationerna i Malmö. Han berättade iallafall att min cykel är från 40-talet. Han hade en annan cykel som var ännu äldre. En mycket rostig damcykel från 30-talet som var jättelik en cykel som jag hade en gång som jag misstänker att mamma och Evert skrotade utan att jag gett mitt medgivande. 
  • Köpt Sangria på Systembolaget i Jägerso centrum.
  • Cyklat hem och druckit Sangria och slappat.
  • Köpt hem mat från Pizza Hut (för mycket köpemat, jag vet, men vi kan säga att det är för att Henrik fick lön idag).
  • Kollat på Lyxfällan.
  • Kollat på Inception. Jag trodde att jag skulle bli smartare av att se om den men det blev jag inte.
  • Nu: sova.

Inga kommentarer: