25 april 2011

And then?

Igår var jag för trött för att blogga men detta var vad som hände:

  • Vaknade 11.30.
  • Åt frukost.
  • Duschade.
  • Fikade med familjen (direkt efter frukosten, jag vet). Hannas kille Adam berättade att han hade lärt sina kusinbarn äta svartmyror. De ska tydligen smaka citron. Kan vara bra att veta.
  • Åkte med pappa ut till Braås och farmors gamla lägenhet för att se om det fanns något som jag ville ha. Den ska tömmas om några veckor nämligen. Jag kom därifrån med diverse grillstekpannor, tekoppar, syskrin, coloreringspennor, flasköppnare mm. Hittade en arkivväska med gamla ransoneringskort från kriget. Och så fick jag ett kuvert fullt med tidningsurklipp på mig och teckningar som jag själv gjort och gett till farmor och farfar. It's all coming back to you, maaan.
  • Åkte hem till pappa och åt våfflor.
  • Tog tåget hem till Määlmø och höll på att döda en man i övre medelåldern som tyckte att han skulle ta upp halva mitt säte och inte bara sitt eget. Finns inget som stör mig mer. Anledningen till att jag sitter lutad ifrån honom är ju att jag inte vill vidröra honom, inte för att han ska få ännu mer plats. Jag försökte stirra argt på honom men han fattade ingenting. Usch för medelålders män! De har verkligen ingen vett och etikett! Så här såg det ut:


  • Henrik mötte mig vid Triangeln och hjälpte mig bära.
  • Gick hem och lagade mat och testade den nya grillstekpannan.
  • Kollade två filmer: People are strange om The Doors och Little Fockers. Åt glass.
  • Sov.

Inga kommentarer: