26 april 2011

En måndag som var en söndag och en tisdag som blev en måndag

Igår var en riktigt seg söndag. Fast det var måndag då. Jag tvingade upp mig klockan 12 och gick ut på stan med Henrik. Jag tog alldeles för mycket kläder på mig. Det var varmt som i något väldigt varmt som jag inte kan komma på just nu. Vi var på jakt efter en skivspelare till mig för jag fick pengar till en sådan i födelsedagspresent av pappa. Hittade ingen. Jag har hört att de är på väg tillbaka men inte enligt teknikbutikerna i Malmö. Men de är väl inte lika coola och inne som jag. Vi gick till Mobilia och hem igen och det enda vi fick tag i var en burk med chilipotatissallad. Fast det är ju inte heller så illa pinkat. Beställde en skivspelare online istället. En sån här blev det:


Sen blev jag så uttråkad/trött att jag gick och la mig. Försökte läsa men höll på att förfrysa den handen som höll i boken så jag fick gömma mig under täcket och andas mig själv varm. Till slut kom Henrik och Sigge in och tyckte jag skulle gå upp. Då lagade vi mat och så kollade vi på en ganska dålig film som hette Ravenswood.

Idag tog jag en timmes sovmorgon och gick således upp klockan 07.15 och tog tåget 08.03. Skulle till lillbibblan och bara för att jag var så lat så gick det inget direkttåg så jag fick byta till buss i Helsingborg. På ett sätt var det rätt skönt för då kunde jag bara sitta där och lyssna på musik och tänka på ingenting i en extra halvtimme. Ja, och sen jobbade jag i min ensamhet ända till 17.00. Fast det kom in ganska mycket folk idag faktiskt mot vad det brukar vara på tisdagar så helt ensam var jag ju inte. Var hemma 18.30 och stack direkt till gymmet. Cyklade lite och tränade lite rygg och bröst och sen fick det vara bra. Det var astråkigt och jag hade noll energi men imorgon ska jag påatt igen. Nu har jag ätit och duschat och funderar på om jag kanske ska lägga mig snart. 

Inga kommentarer: