24 april 2011

Trött men vid gott mod

Idag vaknade jag cirka 10.15 av mig själv. Låg kvar en stund och filosoferade och gick sen upp och åt frukost och duschade. Pappa var på Jem & Fix och köpte skruvar till Annica. Ringde Henrik och frågade varför han inte svarade när jag ringde i natt. Han påstod att han sov! Sen stack jag upp till mamma och fick morotskaka och sen satt vi i solen i flera timmar och spelade På spåret. Jag fick en bränd fläck på ena armen. Den var helt varm men runt omkring var det kallt. Sen gick jag en runda i trädgården för att leta efter min gamla 30-talscykel för både mamma och Evert förnekade att de skulle ha slängt eller sålt den. Frågan är bara var den isåfall finns? Har den kanske förmultnat? Det hela är ett mysterium. Ja, sen fick jag påskmiddag och sen kom mormor, morfar och moster Ylva förbi och sen åkte jag in till stan för att träffa Anders. Vi gick hem till Nils för att förfesta lite och sen gick vi alla tre till Kafé Deluxe där vi hängde, dansade och minglade. Nisse verkade försöka dansa ihjäl alla runt omkring. De tittade argt på honom hela tiden men han märkte ingenting. Sen träffade jag tre uppstudsiga män i baren som stod i vägen fastän de redan hade handlat men ändå vägrade flytta på sig och så hånade de min dialekt och sa att jag var norsk. Jag har väl aldrig hört på maken! Mycket har jag hört men norsk! Sen helt plötsligt var klockan 02 och jag hade missat sista bussen hem så jag fick ta en svenadyr taxi. Taxin i Växjö är hutlös. De borde verkligen skämmas. Men det fick det vara värt för den här gången. Hemma i Malmö hade jag promenerat men det är lite längre och tråkigare väg här. Nu är jag hemma hos mamma och tänker sova. Vad tycker ni om mitt nya bloggkoncept att skriva om allt jag gör?

5 kommentarer:

henrik sa...

haha, du pratar som jag!

Anonym sa...

Berätta mera :) Kram

Moster sa...

Näää!!! Jag är inte alls anonym... Varför blir det så??? Jag skriver ju MOSTER!!!

Kristin sa...

Det var bra att det inte var en anonym som skrev så. Det hade känts lite jobbigt :)

M-a sa...

Bra koncept, fortsätt så!