23 april 2011

Långfredag

Idag vaknade jag 10.30 av klockan som ringde. Gick upp och åt frukost och duschade och packade och sen kom mamma och Evert och hämtade mig och lämnade ett miniväxthus som Evert tillverkat. Det var fint! Kommer bild senare. Sen åkte vi till Lund och hämtade upp systrarna och sen åkte vi vidare till Växjö, sjungandes tidiga Beatleslåtar, och jag blev avsläppt hos pappa. Sen fick jag varken träffa farmor eller Annica för de har fått vinterkräksjukan så pappa och jag satt hemma och pratade och pratade och åt lammstek och sen kollade vi på Så ska det låta och Skavlan och sen pratade vi lite till och sen gjorde vi varm choklad och sen kollade jag i hans stjärnkikare och sen pratade vi och sen eldade han upp mig så jag skrev ett långt argt klagomail till Gatukontoret i Malmö för att de stjäl cyklar. Jag kände att jag var tvungen att göra något för att visa mitt missnöje åtminstone. Pappa och jag lyckas alltid komma in på orättvisor av alla de slag och nu kom vi in på detta hur Malmö stad straffar stackars fattiga cyklister på ett mycket omoraliskt vis. Det ska bli spännande att se vad de svarar. 

För att fira påsken får ni en bild på en katt som sitter på en tupp från den fantastiska bloggen Djur på djur

Inga kommentarer: