18 juni 2010

Västra Skrävlinge

Jag har lärt mig alla församlingskoder i Malmö kommun. Det är det jag håller på med om dagarna. Skriver in vilka arkivvolymer som innehåller vilka församlingar. Vet inte alls vad jag kan ha för nytta av det men det är ju alltid kul att kunna saker. Dock misstänker jag att jag kommer glömma bort dem så fort jag slutar den här praktiken. Mina favoriter är 123309 Räng (för det är ett så fint ord) och 128021 Tygelsjö (för det låter som en fin plats). Däremot gillar jag inte alls 128005 S:t Johannes (jag slinter på bokstäverna varje gång) och 128009 V Skrävlinge (det är så fult). Är det någon särskild församling ni behöver ha koden till? Fråga mig! Jag kan alla! I Skåne iallafall. De börjar på 12 för det betyder Skåne. 80 betyder Malmö och de sista två är själva församlingen. Sedan kan man lägga till ännu två siffror för distrikt. Jag känner verkligen att detta är meningsfull kunskap. Det känns väldigt fint.

Ringde biblioteket nyss. Inget svar. Jag vill ha svar! Fast jag tror att eftersom de inte hört av sig så är det nog ingen större chans att jag kommer få något jobb. Igår satt jag och fantiserade om att de skulle ringa och säga att jag fått det. Så glad jag blev! Bara av att fantisera. Det första jag skulle göra är att bjuda ut Henrik på middag på Två krögare. Vi har flera gånger tänkt gå dit men varje gång kommer vi på att vi inte ha råd. Så blir det typ Macke D eller Stippes istället. Tragik! Min högsta dröm: äta på Två krögare. Nej, nu blev det fel. Min högsta dröm är att få jobbet såklart. Ska prova att ringa efter...

Nu ringde hon tillbaka! De var inte klara än sa hon. Jag måste ge mig till tåls till på måndag. Hon visste inte vem jag var. Det är väl inte bra? I och för sig svarade jag bara med förnamnet så det kanske är svårt att hålla reda på. Hon kunde inte heller svara på om jag hade någon chans eller inte. Måste vänta. Vänta vänta vänta. Men nu kanske hon vet vem jag är iallafall. Och förstår att jag är enträgen. Enträgen, inte riktigt det ordet jag sökte efter kanske. Ambitiös passar nog bättre.

Ha det!

Inga kommentarer: