24 juni 2010

Mucho

Det händer mycket nu. Igår ringde de från ett annat bibliotek och erbjöd ett par veckors sommarjobb. Så bra! Till slut kanske jag slipper den här praktiken iallafall. Efter många om och men. Fast det är ändå helt okej på Skatteverket. Alla är så snälla! Jag har aldrig vart med om en arbetsplats där folk är så snälla. Fast det kanske grundar sig i att jag är praktikant, jag vet inte. Alla blev iallafall jätteglada för min skull när jag berättade att jag fått jobb. De tyckte allihop att jag borde slippa praktisera nu. Men jag tvivlar starkt. Tror inte jag slipper undan förrän exakt den dag jag börjar jobba. Och det vet jag inte riktigt ännu när det blir. Det värsta är att min mobil inte har någon täckning nere i arkivet. Tänk om jag skulle missa något!

Jag tror Erika för tur med sig. Eller Folkets park. I måndags när jag fick det första jobbet satt jag i Folkets park och höll på att sms:a henne om att jag tyckte hon skulle komma och bada med Set och igår när jag fick det andra jobbet hängde jag med henne och badade med Set i Folkets park. Kanske är det Set? Eller bad? Något är det som för tur med sig iallafall. Eller så är jag bara så himla bra.

Här är Set:

Det blev ledsamt för det var inte alls kul att ligga i vagnen. 
Det borde ju vem som helst fatta.

För tillfället försöker jag få katten Ninja att äta. Vi ska ta hand om henne medan Carro och Christian är på semester. Har stängt in mig med henne i mitt rum/gästrummet för att hon inte ska bli störd av Sigge och Pinky som är aningens sura för tillfället. Inte lätt alltid med en ny kompis i reviret. Men hon dricker mest vatten och tassar runt. Och godis vill hon ha. Jag försökte blanda ut maten med lite godis men den gubben gick inte. Man får ju inte vara dum. 

Om en timme ungefär ska jag träffa Malin på stan. Jag kanske skriver mer ikväll. Annars får ni ha en fin midsommar. Henrik och jag ska till Ida och Jacob i Smedstorp.

Inga kommentarer: