4 juni 2010

Mustaschresan dag 3

Har fortfarande ont i huvudet. Men jag trotsade det idag och gick på stan med Carro. Köpte världens snyggaste skor. På min nya favvoskoaffär Moda Italiana. Att jag aldrig gått in där förut! Det är hur billigt som helst. Skorna jag köpte kostade bara 199 kronor. Och expediten var mycket spexig. Hädanefter tänker jag köpa alla mina skor där. Har ingen bild på dem just nu. Det får bli senare. Jag köpte present till min lillasyster också. Hon fyller 20 på lördag. Dessutom gick vi in i massa andra affärer som man inte brukar gå in i. Second hand- och afrikanska affärer exempelvis. Carro letade efter en särskild sorts hatt nämligen. Men sen hittade vi en sån hatt i skyltfönstret på H&M. Tänka sig va.

Nu fortsätter vi med Amsterdamresan. På fredagen gick vi på zoo. De har tydligen Europas äldsta zoo och där fanns hur mycket djur som helst. Och de var så fina! Gissa om jag fotograferade.

Först åt vi frukost från Starbucks på en trappa.

Sen satte vi oss i solen i en fin park.



Sen var det dags för Artis Zoo.





Jag trodde först att han var död.

Hålla tass.



Elefanterna ville inte vara ute i solen.

Man kunde titta på människor också.

Och så kunde man krypa in till spindlarna.





Det fanns uppstoppade djur också.

Och fiskar.



En uppstoppad stackars lemmel.





Den här fågeln ville bli min kompis.







Jag önskar jag hade en surikat här hemma. De är så tuffa.



Apkompisar.


Efter zoobesöket var vi jättetrötta. Kvist och Gabbi gick och la sig tidigt. Vi andra tog en liten promenad men följde snart deras exempel.

I Amsterdam uppmanar man folk att ställa cyklarna vid väggen istället för att förbjuda det.

Dockhus.

Vårt vandrarhem Hostel Meetingpoint.

Pengainbringare.

Inga kommentarer: