15 juni 2010

Tur

Ibland har man ändå tur. Min a-kassa ville ha ett arbetsgivarintyg från när jag jobbade på högskolebiblioteket. Så då skrev jag till dem och bad om ett och bara på grund av det upptäckte de att jag hade fått för lite lön sista gången. Istället för 163 kronor/timme fick jag 110 kronor/timme. Det är ju ändå 53 kronor per arbetad timme. Inte för att jag jobbade jättemycket sista månaden men ändå. Det kommer väl till pass den här månaden eftersom jag inte kommer få någon a-kassa. När man praktiserar får man från Försäkringskassan istället men den kommer väl inte förrän i slutet av juli. Visste ni förresten att man inte sparar sina a-kassedagar när man praktiserar? Man får inte pengar från dem men dagarna går ändå. Det är något nytt regeringen har fått för sig. Väldigt mystiskt tycker jag.

Inga kommentarer: