13 juni 2010

Meneo@Babel

Här har internet inte funkat på ett par dagar men nu är jag tillbaka. 

Vi var ju som sagt på en väldigt galen konsert i fredags. Jag borde verkligen haft öronproppar med mig. För ett par år sedan fanns det inte en chans att jag skulle gå ut utan men nu går jag ut så sällan så jag tänker aldrig på det. Brukar inte plågas av musiken direkt heller längre. Men den här gången var det så höga diskanter så jag var lomhörd hela natten och dagen igår och det tjöt som fan. Men det var bra musik. Jag hörde dock inte vad någon sa. Iallafall inte Lisa. Hon försökte prata med mig flera gånger men jag kunde knappt höra ett enda ord. I början ansträngde jag mig verkligen men sedan blev det bara att jag nickade och log och gjorde tummen upp. Förlåt Lisa! Kanske försökte hon säga åt mig att jag luktade bränt hår för det gjorde jag verkligen. Jag spenderade låååång tid med min locktång innan. Halva håret blev perfekt men sen när jag skulle göra andra halvan ville det sig inte alls. Jag har inte lärt mig hantera den där locktången än. Till slut blev det ändå okej. Så här:


Men efter fem minuter på dansgolvet var det såklart inte alls lika fint längre. Och jag blev så svettig och då började det lukta bränt. Jag kände hur pustar av bränt hår kom emot mig hela tiden. Blev till slut tvungen att sätta upp håret i en provisorisk fläta. Och sen dansade vi i timmar. Fast vi visste inte om bandet ens hade börjat spela eller om det bara var DJs. Det var fin musik iallafall. Väldigt afrikanska rytmer. Påminde om musiken på Kap Verde. Fast mycket hårdare. På Kap Verde var musiken som en rytmisk havsbris på en kritvit sandstrand. Men sen började bandet ändå. Meneo. Och det märktes. Ett guatamalanskt enmansband som körde tropiska trummor blandat med 8-bitar. Asfett. Så här lät det:


Och så brukar han då tydligen klä av sig naken under konserten. Kul kille!

Inga kommentarer: