10 januari 2012

Livet i isolering

Idag glömde jag min mobbe på jobbet. Det var jättekonstigt för fastän jag hade bråttom till tåget så sprang jag ändå upp till kontoret igen för att se så jag inte hade glömt min kalender. Mobilen hade jag inte en tanke på. Upptäckte det först när jag satt mig tillrätta på tåget. Det första som flög igenom mitt huvud var att jag genast måste skriva till Henrik och tala om att jag inte var anträffbar. Smart liksom. Upptäckte misstaget ganska snabbt eftersom jag inte hade någon mobil att skriva på. Då började jag fundera över hur jag skulle kunna höra av mig till honom. Kanske mp3-spelaren skulle kunna..? Nej, ta dig samman nu, Kristin! Det går inte! Det finns inget sätt att höra av mig till Henrik på, förutom om jag lånar en främlings mobil och det var jag inte så sugen på. Till historien hör att Henrik var på afterwork och jag skulle möta upp dem på Just like mamas och jag var lite orolig att de kanske skulle gått vidare någon annanstans och sms:at det till mig. Då hade jag fått gå dit och kolla och sen helt sonika gå hem. Tråkigt det hade varit. Som förr i tiden. Då fick man bestämma en plats och sen var det bara att vänta tills alla dök upp. Då fanns inget rum för spontanitet direkt. Som Gröna grejen till exempel. I Växjö. Vi bestämde alltid plats vid Gröna grejen. Sen satt man där tills personen kom eller man inte orkade vänta längre. Det var tider det! Förresten vill jag bara påpeka nu att om någon har hört talas om Gröna grejen i Växjö så är det helt och hållet min och mina vänners förtjänst för det var vi som döpte den. Det är bortom alla tvivel. Fast ingen kanske kallar den så längre. Säkert inte.

Hur som haver, om någon mot förmodan skulle försökt få tag i mig idag eller ikväll eller så så har jag inte svarat eftersom min telefon ligger kvar på jobbet.

3 kommentarer:

M-a sa...

Är lite nyfiken på vad Gröna grejen är.

Hanna sa...

Jaa! Var finns den Gröna grejen????

Kristin sa...

Ni kommer bli besvikna, men det är den gröna runda bänk-grejen som står utanför Linnégallerian.