9 januari 2012

1992 ringde och ville ha tillbaka sina hörlurar

För ett par år sedan hade alla såna här:

Märke: Koss
Kvalitet: Bra

Jag hade också ett par men Henrik använde upp dem. Jag vill dessutom hellre ha små hörlurar, de är lättare att ta med sig i jackfickan.

Men sedan hände något. Folk slutade använda sina 400-kronorshörlurar och började istället använda dessa:

Märke: iPhone
Kvalitet: Usel

Hur står de ut? Hur kan de göra ett sånt nedköp? Hur kan man gå från att bry sig till att inte alls bry sig? 

Jag hade inte heller brytt mig om det inte hade varit för att det går ut över mig. Varje dag tvingas jag lyssna på denna hemska musik. På gatan, på tåget, på jobbet. Jag brukar komma på mig själv med att stirra på folk med förakt blandat med medlidande. Jag hör ju igenom mina egna hörlurar som dessutom är "extra noise isolated"! Okej att jag inte brukar ha det så högt FÖR JAG ÄR RÄDD OM MINA ÖRON, men jag ska väl ändå inte behöva höra deras hörlurar igenom mina egna? Det är faktiskt sjukt. Så jag säger det igen: KÖP NYA LURAR ELLER SÄNK! För nej, det är inte coolt längre att spela så högt så att alla hör. Det funkade 1992 men numera tyder det bara på att man är dum i huvudet. 

Inga kommentarer: