22 januari 2012

Januari

Vilken lång månad! Mina pengar tog slut för nästan tre veckor sedan. Och det känns som att jag aldrig kommer ha pengar igen. Jag fattar inte vad jag har gjort. Jag tror jag måste börja skriva köpdagbok. Jag tycker jag kunde hålla mycket bättre i pengar när jag knappt hade några. Fast det kanske var just det, att jag inte hade några pengar att hålla i. Nu vet jag inte vad jag gör. Jag hatar iallafall att inte ha egna pengar. Att vara beroende av Henrik hela tiden. Det är skitjobbigt. Tur att lönen kommer på fredag. Jag minns tiden innan jag började jobba i Helsingborg. Då var min inkomst kanske en fjärdedel av vad den är idag. Hemskt! 

Den här helgen har jag mest sovit. Men det var rätt bra tror jag. Det känns som att jag nästan har blivit av med en förkylning som jag haft ända sedan jul. Men det kanske var för att vi fick för oss att dansa ut julen idag. Vi har inte orkat det innan. Fast vi släckte ner den i tid iallafall, vi plockade bara inte undan den. Men idag så! Nu ska jul och julförkylning vara borta. Ja tack. 

Sen kan man ju fråga sig vad man annars ska göra, om man inte sover? En ledig snöregnig dag i januari när ens kille kollar sport precis hela dagen. Då kan man mysa ner sig i sängen med en bok och läsa och slumra om vartannat. Mmmm, dags att sova. Gonatt! 

2 kommentarer:

M-a sa...

Låter som en behaglig dag. Men sporten är ju faktiskt ett trevligt alternativ :)

Kristin sa...

Nej!