7 januari 2012

Jobbhelg

Jag jobbar bara var femte helg och ändå känns det så HIMLA TRÅKIGT när just den helgen kommer. Det är liksom mycket värre att behöva gå upp och jobba när man vet att alla andra är lediga. Sen beror det lite på att man måste vara i yttre tjänst hela dagen. Annars är man det ju bara i tvåtimmarspass. Det blir lite mer varierande då. Men nu är det fem timmar i en och samma infodisk. Kan bli lite småsegt. Vad ska man göra när ingen behöver hjälp och man har städat sin engelskahylla minutiöst? När man kollat Facebook femtieelva gånger? Idag hade jag beslutsångest. Kunde inte komma på vad jag ville läsa. Har precis läst ut en halvdassig ungdomsbok. Som tydligen blev augustnominerad för ett par år sedan. Jag tyckte inte den var kul alls. Precis innan vi skulle stänga slet jag åt mig en ny ungdomsbok som jag haft på min att läsa-lista ett tag. Får se om den är bättre. Är sugen på att uppleva den där spänningen man kunde känna när man var yngre och läste en riktigt bra och spännande bok. 

Ikväll ska jag vara ensam hemma. Henrik är hos Ante på något galej och jag ska nog bara spela Simcity. Hoppas ni har en trevlig helg alla ni lediga där ute!

Inga kommentarer: