29 januari 2012

Hård helg

I fredags var jag på klubb i Köpenhamn. I tio år har jag vart på väg till klubb i Köpenhamn men det har aldrig blivit av. Förrän nu. Jag har varit på konsert där och jag har varit på krog där men aldrig klubb. Men nu har jag det. Henrik följde inte med för han mådde lite illa och Carro följde inte heller med för hon hade ingen lust. Så det blev bara jag, Ante och Christian. Det var ganska fett. Mycket dans. När man tittade på de andra människorna som var där kändes det som att man hade gjort en tidsresa tillbaka till 90-talet. Alla killarna såg ut som öststatskickers från 1996. Rakat huvud och stora adidaströjor. Ante var den enda killen som hade hår och Christian var den enda som hade glasögon. Tjejerna såg ut som bimbos från 1999. Supertighta kläder. Och INGEN hade väska. Jag var den enda som hade det. De kan omöjligen ha förvarat några som helst pengar eller telefoner i de minimala kläderna. Fast de hade väl gömt dem i de fluffiga uggbootsen. Det var mycket märkligt alltihop. Jag kände mig väldigt maskulin i mina jeans och t-shirt. Christian och jag åkte hem vid femtiden men Ante vägrade följa med. Vi väckte Henrik och kollade på Will Ferrellfilm. 

Igår var vi hos Ante på lite fest och vi ska dit på fest nästa helg också. Men det var en ganska lugn tillställning. Fast Henrik och Ante åkte till Köpenhamn igår med. Medan jag cyklade hem och sov. Man behöver ju liksom inte överdriva det roliga.

Antes bild men han ville inte vara med så jag förvandlade honom till ett spöke.

Jag ritade ett fint mönster på Antes ritplatta.

Angående föregående inlägg: när vi var i kattaffären senaste ville vi köpa en ny kattleksak. Expediten tyckte vi skulle satsa på en laserpekare så då gjorde vi det. Men när vi kom hem var det ingen laserpekare utan en musficklampa. Knäppt. Men Sigge gillar den.

Inga kommentarer: