26 januari 2012

Snusk!

Henrik är inte hemma idag. Han flög till Stockholm i morse för att bli bjuden på något slags mutmiddag. Sen ska han bo på hotell och imorgon ska han flyga hem igen. Jag vet inte säkert, men det kan vara detta som kallas onödiga flygresor. Men å andra sidan är vi ju inga storflygare direkt så det är väl inte vi som borde tänka på att skära ner.

Själv tänker jag på att gå och lägga mig. Jag borde städa undan lite här egentligen men jag vet fan inte om jag orkar. Och imorgon får jag äntligen lön! Tänk, jag trodde aldrig den dagen skulle komma. Men nu, snart, är den här. Jag har redan köpt ett par skor för pengar jag inte har. Det är en väldigt bra/dålig sak med internet. Man kan shoppa en massa utan att ha pengar vid shoppingtillfället. Men bara man har pengar sen så brukar det ordna sig. Om man inte glömmer betala räkningen. Det hände mig en gång. Och sen betalade jag den. Och sen fick jag en påminnelse. Men då hade jag ju redan betalat så då trodde jag inte jag behövde betala påminnelsen så jag sket i den. Men det skulle jag inte gjort för sen fick jag brev från inkasso och då hade de lagt på en avgift på 160 spänn så jag fick betala 210 kronor (Henrik fick göra det) för att jag inte betalade påminnelseavgiften för en sak som jag redan hade betalat. Knäppt! De är luriga de där. Man måste ha koll på dem!

Eftersom jag är lite uttråkad ska jag bjuda på en snuskig gammal gif. Känsliga tittare varnas!

En favoritlåt att lyssna på samtidigt får ni också:


Le Pastie De La Bourgeoisie by Belle and Sebastian on Grooveshark