29 december 2010

Sinnessjukt sjuk

Jag har blivit sjukt sjuk. Natten var som en enda lång vaken mardröm. Halsen är totalt igensvullen. Kunde knappt andas. Och som jag frös! Hu! Till råga på allt så har grannarna ovanför oss bokstavligt talat börjat leva rövare senaste tiden. De har något barn där som springer fram och tillbaka på små men ack så tunga steg om dagarna, kvällarna, nätterna. Hur kan en unge orka springa så mycket? Jag kommer snart byta namn på vårt trådlösa nätverk till "SLUTA SPRINGA OM NÄTTERNA!" Har hört att trådlösa nätverk är de nya arga lapparna. 

Så det blev inget jobb för mig idag. Jag hade ändå inga infopass så ingen kommer sakna mig. 

När Henrik kom hem igår kväll kollade vi på filmen Help! med Beatles. Helt tokig! De var verkligen knasiga de där beatlarna. Och så fick jag mer julklappar. En klocka och en kjol av Henrik och en blender av hans föräldrar och badskum och choklad av hans lillasyster Frida. Henrik fick raggsockar, t-shirt och en olle (underbart småländskt ord) i alpackaull (bara ollen är i alpackaull alltså) av mig och ett sällskapsspel som hette Hjärnsläpp av min familj. 

Och så hittade jag en underbar köksvåg på internet igår som jag slog till på direkt. Jag har letat sketalänge efter precis en sån men ingen fattade vad jag menade när jag förklarade så jag började tro att jag drömt att de fanns. Nilsjohan heter den. Hade inte typ alla såna på 80-talet?


Nu måste jag gå på frukostjakt. Jag kanske ska blenda varenda gammal frukt här hemma till en fruitie.

Inga kommentarer: