13 december 2010

Vecka och helg


Visste ni att den här låten med M.I.A är samplad från en låt med gruppen The Wilcannia Mob vilken består av fem aboriginska pojkar som spelade in låten genom att olovligt smita in på ett bibliotek och och använda internet där. Coolt va?

Vi har haft en hemskt aktiv helg. I fredags var vi som sagt och dansade på klubben Gaiasha, igår hade Henriks collega inflyttningfest med pirattema. Idag fyllde Carro år så vi har fikat på Hollandia och vart på bio: Due date. Den var ganska rolig. Dessutom har vi gått på stan och spanat in en lokal (bara utifrån) som vi funderar på att ha som bröllopslokal. Vill dessutom tacka för alla tips! Ni är jättesnälla som hjälper oss med detta. Det är rätt svårt. Man vill ju ha en lokal som man verkligen gillar. Inte bara ta nån sunkig lada nånstans.

I onsdags hade vi julfest på jobbet. För hela kulturförvaltningen i Helsingborg. Och det var vi på bibblan som hade hand om alltihop. Vi ordnade en tipsrunda i magasinet med olika stationer där varje team fick varsitt tema. Vi hade Star Wars. Jag var chewie! Folk verkade mycket imponerade av min insats, faktiskt. Eller ja, relativt. En del skrattade åtminstone och det är ju bra!

Jag har glömt tipsa er om Henriks nya hemsida Kollektivpartiet.se. Han lägger upp alla sina idéer för en bättre värld. Och så är det en mobilblogg, kan man säga. Kolla in!

Nu i veckan måste jag jobba tre kvällar. Är ledig på fredag dock. Men jobbar helgen också. Ska börja engagera mig fackligt på jobbet och det är möte på tisdag kväll. Intressant! Så borde sova nu så jag är pigg och nyter! Får se hur mycket jag hinner skriva i veckan. Vi hörs när vi hörs!

Inga kommentarer: