24 december 2010

Hejsan hoppsan i galoppsan

Mina senaste inlägg har bara varit mobilbloggning. Känns som att jag spenderat större delen av mina dagar med att sitta på tåg eller leta efter tåg. Igår fanns det till och med en stor risk att jag skulle få fira jul ensam och insnöad hemma i Malmö. Det gick inga tåg i hela Skåne fram till typ klockan 16. Men så läste jag på internätet att det hade börjat gå enstaka tåg, bland annat mot Kalmar så då tog jag mig ner till Centralen och då stod det bara där, tåget, som om det väntat på mig. Inte var det fullt heller, det fanns hur mycket plats som helst, jag valde ut en tvåsits till mig och min packning. Och resan gick superduperbra. Inga stopp på fel ställen eller någonting. Ända tills vi kom till Alvesta. Då bestämde de att tåget fick köra tillbaka neråt igen istället för att fortsätta. Men då var jag så nära så pappa kunde komma och hämta mig med bilen. Tummen upp för den fina resan! Den bästa jag haft på flera veckor faktiskt.

Nu ska jag ner och umgås med släkten igen. Var bara tvungen att ta en snabb bloggpaus. God jul!

Inga kommentarer: