21 december 2010

Idag tog det tre timmar för mig att komma hem från jobbet. Och jag som slutade tidigare! Så meningslöst. I lördags när jag hade jobbat tog det 2,5 timmar och det inkluderade en taxiresa med tre tjejer mellan Lund och Malmö.

Men jag ska inte tjata om det. Är ju ingen mening att sitta och bli upprörd över sånt. Fast det skulle varit trevligt om de kunde meddela åtminstone en liten stund innan tåget ska gå att det är inställt. Jag kollade på Skånetrafikens hemsida innan jag gick iväg i morse och då stod det ingenting om att mitt tåg skulle vara inställt. Men när jag kom dit ropade de ut det i högtalarna. Det kan ju vara fint om man slipper gå till stationen och sitta där och vänta i onödan när man lika gärna kan stanna hemma en stund till. Exakt samma sak hände när jag skulle hem.

Men jag såg månförmörkelsen idag! Samt både en fantastisk soluppgång och solnedgång. Helt röda. 

I söndags fick vi vara med på Carros och Christians årliga Festivusfirande. Vi åt lax/sushi och glass och bytte festivusklappar. Jag fick en jättefin barbapapahandduk. Henrik fick filmen Step brothers på Bluray och tillsammans fick vi en bok; Skräck och avsky i Las Vegas. Fantastisk översättning, tycker ni inte? Om jag inte hade vetat vad det var skulle jag aldrig velat läsa den. Hur som helst, Carro fick Prins Charles känsla av Liv Strömquist och Christian fick Body Shop-grejer. Sen kollade vi på Gremlins. Jag är faktiskt inte säker på att jag sett den innan. Jag vågar knappt säga det, men så är det. Hur som helst var den asbra. Härlig Festivus!

Nu ska jag inte skriva mer. Har en dag kvar nu av jobb, sen fem dagars ledighet. Ska bli himla fint.

Inga kommentarer: