1 augusti 2010

Sista dagen

Imorgon är en stor dag. Både Henrik och jag börjar nya jobb. Jag ska sommarjobba några veckor i Tomelilla och Henrik ska starta upp och driva en säljavdelning på ett företag. Så detta är sista dagen på vår enda gemensamma lediga vecka den här sommaren. Det har vart en fin vecka, även om det inte blev någon cykeltur. 

Igår var vi på förfest hos Sophie. De skulle till Neostalgia allihop, men Henrik och jag stack vidare och träffade Mia istället. Hängde lite på Pers och Ninas gård och fick sen följa med och se Mias och Martins nya lägenhet. Den var fin! Galen hall. När Martin kom hem påbörjades en mer eller mindre hätsk debatt angående iPhone. Jag hävdar att det finns en äppelsekt men det vill förstås inte medlemmarna i sekten veta av. De bara förnekar och försvarar sig. Men det är skit samma. Jag bryr mig inte om den där jäkla telefonen, jag tycker inte den är ett dugg cool, så sluta visa den för mig hela tiden. Visar jag någonsin upp min telefon? Nej, just det. Alla nöjda, alla glada. Eller vänta nu, meningen med att ha en iPhone verkar ju vara att man ska just visa upp den, vad ska man annars ha den till? Det första Martin visade var till exempel att han hade blixt på kameran. Men jag har haft blixt på min gamla sketna mobilkamera i tre år nu. Och jag har kunnat skicka mms ännu längre. Och jag kan spela patiens och samidigt ta emot ett samtal/sms och sen kan jag fortsätta spelet! Wow! Multi-tasking! I tre år! Det ni! 

Nog om det. Nu ska jag försöka få Henrik att vilja sluta kolla på friidrott och istället spela Super Mario med mig. Håll tummarna för oss imorgon!

3 kommentarer:

M-a sa...

Lycka till båda två!

Kristin sa...

Tack!

Anonym sa...

Lycka till!

jennie