7 augusti 2010

Jobbvecka

Henrik tyckte jag skulle skriva ett inlägg innan jag går och lägger mig. Jag misstänker att han vill ligga ensam i mörkret och lyssna på ljudbok utan mig som stör med läslampan tänd. Jag tänker att då får jag väl göra det då. Har ju inte skrivit nåt på hela veckan. Har haft fullt upp med att ta mig till och från Tomelilla. Inte det lättaste ska jag be att få tala om. Jag tänkte att Tomelilla skulle vara mycket bättre än Sjöbo, där jag jobbade förut, eftersom det faktiskt går direkttåg till Tomelilla. Men jag kunde aldrig tro att de skulle gå så sällan. Om jag börjar 13.00 måste jag åka 11.19 och då är jag framme 40 minuter innan jag börjar. Om jag skulle ta nästa förbindelse kommer jag minst en timme försent. Om jag slutar 18.30 är jag hemma 20.30 och då måste jag åka buss till Lund för att ta tåget till Malmö därifrån. Det bästa är när det inte går några tåg alls, som igår. Det var verkställsfel (?) på spåret vid Svedala någonstans. Några stackars trafikvärdar i gula västar fick omdirigera alla hundratals vilsna pensionärer som skulle mot Simrishamn. "Det ska komma ersättningsbussar där borta någongång, vi vet inte när, men de är beställda." Sen kom det faktiskt tre bussar ganska snabbt, men de envisades med att de minsann skulle till Hässleholm, allihop, för det hade de fått order om. Men ingen här vill till Hässleholm för det går tåg dit! Det är inte där det är fel på spåret! Till slut ändrade de sig och åkte till Ystad iallafall. Jag blev bara två minuter försenad.

Själva jobbet är iallafall bra. Om än lite segt. Det finns liksom inte så mycket att göra som vikarie/timanställd när det inte kommer så mycket folk. Men det är bra ändå. Det är kul att jobba lite igen! 

I övrigt har jag hunnit med att hälsa på Henrik på hans nya jobb. Det ligger längst upp i ett högt hus vid Stadion. Man kan se hela Malmö från hans kontor. Eller nja, halva. Men man kan se andra halvan om man går till köket exempelvis. De har takterass och jakuzzi. Lyx! På hemvägen gick jag på konstutställning i Pildammstornet. Konstnären hette Kristina Natali och jag blev väldigt positivt överraskad. Jättefina färgglada, lite naivistiska bilder. Men ändå talangfulla. Inte bara barnsliga alltså. Det var mest akvareller vilket jag inte brukar vara så förtjust i eftersom det ofta blir så tunt färglager och jag gillar starka färger. Men jag skulle lätt kunna tänka mig att ha en av hennes tavlor på väggen. Kan verkligen rekommendera er att gå dit. Fast imorgon är det en ny utställning. Med någon som heter Peregrin Frost. Kanske nåt att spana in?

Idag vaknade jag av ett blomsterbud! Kan ni tänka er va! 


Från Henrik. Bara sådär! Tänk vad fin han är. En sån fin kärleksbukett har jag aldrig fått förr. Den matchar köket och allt. Fast när vi inte är närvarande måste vi ha den uppe på hörnskåpet, annars är Sigge framme och käkar upp den i ett nafs. Jag har minsann sett hur han suktar efter den.

Jag har lagt in en ny film under filmfliken. En biblioteksfilm. Glöm inte kolla!

Inga kommentarer: