24 augusti 2010

Vi två, sjutton år

Kan inte sova. Borde sova. Ska på utbildning i Helsingborg imorgon, inför det nya jobbet som börjar nästa vecka. Men medan jag väntar på att bli trött tänkte jag, inspirerad av Jennie, bjuda på lite sjuttonbilder. Eller ja, gymnasiebilder. Jag minns inte vilka jag är exakt sjutton på. Jag har lyssnat på sjuttonmusik hela dagen. Det började med att Hanna fick alla Håkanskivorna när hon fyllde år, och sen Winnerbäckkonserten igår. Så idag har det blivit bara dessa två samt Kent i högtalarna här hemma. Det finns så många textrader som fortfarande får mig att bryta ihop totalt. Jag började gråta lite idag efter maten när Henrik och jag lyssnade på Kents 747. Du är värd att dö för. Ni kan skratta om ni vill. Håna oss. Vi rör oss ni står still. Och hela Magiskt, men tragiskt med Håkan får håret att resa sig på kroppen. Det är sjuttonkänslorna som kommer tillbaka.

Tio år och nästan tjugo kilo sedan (buhu).

Halloween 1999.

I Köpenhamn.

Påhälsning i Malmö.

Jag och min pojkvän Markus.


Alla är äldre nu, och ser efter varann, de har molnen i famnen, 
men du skriver ord som MORD i handen (såå svår).

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej kristin!
vad fint fint att du vill gå med mig. tyvärr har jag drabbats av den totala tröttheten & orkar inte TROTS att även johnossi spelar buhuhu. jag är så besviken på mig själv. tant.
kram jennie

Kristin sa...

Jag hoppades att du skulle säga det. Jag har också endel problem med trötthet idag. Kram. :)

Gabriella sa...

Haha åh, synd att jag inte har gamla bilder sparade - det är så kul att kunna se tillbaka :) Visste inte att det var blogspot du hade din blog på :P Kul!

Kristin sa...

Det kanske beror på att du rensar ut gamla bilder! :)