21 augusti 2010

Småland

Jag är i Växjö och hänger. Min lillasyster fyllde 18 i torsdags så vi ska fira henne idag med en liten familjetillställning. Igår var jag först hos pappa och sen hos Anna.

På väg till pappa gick jag en promenad genom Sandsbro. Här vid bryggorna i Toftasjön brukade jag leka jättemycket när jag var liten.

Och här är hängbjörken som jag brukade klättra i. Men då stod inte vattnet så högt.

Pappa hade en tillfällig tiger hemma.

Han hette Misse.

Sen var jag hos Anna. Här är Aris, hennes sambo. Hallo Tin! sa han när han kom hem från en fisketur vid Växjösjön.

Här är Anna. Hon tittade lite avmätt upp på Aris när han fjantade sig.

Han sa att jag ljög när jag sa att jag inte förstår indonesiska.

Jag ljuger inte alls det, sa jag.

Du måste prata svenska när vi har gäster! sa Anna. 

Sen började hon frysa. Sen åkte jag hem till mamma.

Inga kommentarer: