25 augusti 2010

$$$ (hur gör man ett eurotecken på datorn?)

Henrik fick en riktigt phet lön idag. Ja, det var ju två löner egentligen. Massa massa pengar! Tyvärr så fick jag själv... ingenting. Pengarna från Tomelilla kommer ju inte förrän nästa månad. Men jag har fått ett vikariat på en filial i höst som kommer fylla upp min fasta tjänst till heltid. Jag ser fram emot en höst i lyx och flärd. Två heltidslöner/månad kommer vi dra in. Har det någonsin hänt förut? Jag vet inte. Jag tänker på allt jag ska konsumera som jag inte kunnat konsumera på så länge. Vi ska börja storhandla igen. Jag drömmer om en fylld frys. Sen tänker jag slänga hälften av alla mina underkläder och köpa massa nya fina. Och jeans! Jag har inte köpt ett par jeans på två år. Ja, det var väl ungefär det. Kräver inte så mycket mer av livet haha.

Men det kommer nog bli hårt i början. Jag har inte jobbat heltid på två år och då höll det bara i fyra månader eftersom jag fick ett cancerbarn på halsen och gick ner i tid. Dessutom låg jobbet fem minuter med cykel från mitt hem. Nu ska jag pendla till Helsingborg varje dag. Men det ska bli spännande som bara den. Nästa vecka börjar det på allvar!


Inga kommentarer: