9 augusti 2010

Tröttis

Idag är jag trött. Var hemifrån på ett jobbrelaterat sätt mellan 8.00 och 20.30. Har satt upp tusentals böcker i hyllor. Då går tiden snabbare än om man bara hänger i infodisken och väntar på besökare. Men man blir trött i fötterna av att trampa runt en hel dag i basketkängor. Finns ingen studs alls i dem. Imorgon blir det nog några andra skor. 

Igår tog jag, Henrik och Carro en lång regnpromenad med paraplyer genom stan. Vi mötte Carro på Triangeln  och passade på att köpa en orange klocka för 99 kronor på Clas Ohlson till Henrik samt ett genomskinligt prickigt paraply på Lagerhaus. Sen skulle vi till Sopstationen och loppisen på Drottningtorget. Det blev extremt misslyckat eftersom ingen av dem hade öppet/var där. Det var ljug på hemsidan. Jag kollade ju så noga innan. Elakt, när man gått så långt i hällregn. Då gick vi till Entré istället och på vägen visade Henrik oss en gigantisk soffa i en affär som man inte alls trodde skulle ha öppet på en söndag. Ingenting är logiskt längre. 

I torsdags spelade jag kubb för första gången på minst femton år. Jag har kubbvägrat kan man säga. Jag har undvikit att drabbas av den stora kubbångesten. Ni vet den där när solen gassar, gräset är torrt och stickigt, man är varm, ingen träffar och så träffar ingen igen och så träffar ingen igen och tiden går och man blir allt mer otålig och det blir allt jobbigare att böja sig ner och ta upp pinnarna. Man känner hur solstinget närmar sig. Men den här gången var jag tvungen att spela. Jag hängde med en gammal gymnasiekompis, Anders, som var i Malmö och hälsade på och tillsammans med hans vänner var vi sex personer och alla ville spela utom jag. Då kan man inte kubbvägra. Då är man tråkig. Men den här gången drabbades jag inte av kubbångesten! Det kan ha berott på att det var mörkt när vi spelade. Det kan också ha berott på att jag var fucking awesome! Jag slog ner pinne efter pinne och glänste som fan. Nu vågar jag aldrig spela igen. Det är ju tydligt att jag fick en släng av nybörjartur. Men nu ska jag sova, gonatt.

Inga kommentarer: