1 maj 2012

Vändningar

Ibland tar dagen oväntade vändningar. Igår till exempel var tanken att vi skulle hänga i Pildammsparken med Carro och Christian, men istället hamnade vi på knytismiddag hos Erik och Pernilla. Det passade mig rätt bra. Jag kände att jag inte brydde mig så mycket om Pildammsparken i år. Det var mer bekvämt att bara hänga hemma i lugn och ro i goda vänners lag. 

I fredags hände också något oväntat. Vi satt hemma några stycken och det bestämdes att vi skulle kolla på en Will Ferrell-film, men så visade det sig att den inte var så himla bra. Fattar ni eller? Will Ferrell, inte bra?! Men det är sant! Så vi avbröt mitt i och slängde på en annan film istället. En som vi fått hem från Lovefilm. Enter the void hette den. Det sjukaste, tyngsta, snyggaste jag någonsin sett! Jag var totalt psykiskt och fysiskt utmattad efter 2,5 timmar när den var slut. Kan knappt ens beskriva hur den var, den måste ses med egna ögon. Men om man inte gillar konstnärliga, experimentella filmer så ska man inte se den. Och om man är lite ur balans ska man nog inte heller se den för man blir ganska deprimerad. Men den är fantastiskt fin! Det bästa jag sett på riktigt riktigt länge.

Den här trailern gör inte filmen rättvisa men det var det bästa jag kunde hitta:

2 kommentarer:

M-a sa...

Låter inte som en "mammafilm"?

Kristin sa...

Haha, nej verkligen inte :-)