15 maj 2012

Fyren

Igår hade jag på mig min neonrosa fyrklänning på jobbet. Faktiskt. Och jag fick flera komplimanger av kollegor, häktespersonal och biblioteksgäster! Faktiskt. Men det är nog för att man liksom inte kan missa den hur man än försöker. Den lyser verkligen. 

Åh, imorgon ska jag tala inför folk. På stormötet på jobbet. Det känns jobbigt. Jag talar gärna inför folk spontant, men när det är ospontant blir jag så nervös och uppstyltad. Det bästa vore om jag kunde få det ospontana att kännas spontant, men jag vet inte riktigt hur jag ska åstadkomma det. Om det ändå bara hade varit folk från stadsbiblioteket men nu kommer de från områdesbiblioteken också. Blä. Tycker inte alls om det. Men jag kunde inte säga nej när de frågade. Det skulle kanske nästan vara arbetsvägran? Och sånt kan man ju inte hålla på med. Fast det beror på vad jag får för lönehöjning det här året. Förra året fick jag 300. Ja, i månaden alltså. I ökning alltså. Om jag får 300 det här året också kommer jag säga nej nästa gång de vill att jag ska tala ospontant inför hela biblioteksorganisationen. Det är helt enkelt inte värt bara 300 extra i månaden.

Äsch, jag skojar bara. Tror jag. Det beror på vad de vill att jag ska prata om nästa gång. Den här gången är jag inte ens insatt i det jag ska prata om. Jag är bara stand-in för jobb-Christian. Så det får bära eller brista. Blä.

2 kommentarer:

M-a sa...

Hur gick det då?

Måste få en bild på klänningen!

Kristin sa...

Bild på klänningen kommer nog.