10 maj 2012

Nej men om man skulle ta och blogga lite

Häromveckan skickade jag ett mejl till Tele2 eftersom jag ville byta upp mig till ett dyrare abonnemang. Jag har tydligen bindningstid till någon gång i augusti men jag tänkte att de kanske ändå kunde låta mig byta eftersom de skulle tjäna på det. Men jag fick inget svar. Jättekonstigt. Efter en vecka skrev jag ett till mejl där det stod: Eller så byter jag till en annan operatör när bindningstiden är slut. Inom en timme hade jag fått det nya abonnemanget! Konstigt. Tänk om jag verkligen inte ville ha det längre. Men nu har jag det ändå vad det verkar. 

Idag köpte jag en neonrosa klänning på H&M för nittionio kronor. Jag stod jättelänge och "ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte". Liksom chockrosa? Riktigt riktigt neon. Är det verkligen okej? Hur kommer jag känna mig när jag går runt i denna kreation? Jag kommer synas på flera kilometers avstånd. I dimma. Jag kan bli en fyr. En neonrosa fyr. Kan man ha den på jobbet tro? 

Varje gång jag kollar på kläder i affärer måste jag tänka på att jag faktiskt är 30 år nu. Kan en 30-åring bära detta plagg med hedern i behåll? brukar jag tänka. Exempelvis har jag en rosa spetskjol som jag köpte för ett antal år sedan. Kan en 30-åring ha en rosa spetskjol? Mina kompisar säger ja, men det kanske är bara för att vara snälla, jag vet inte. En kompis tyckte att det var lite sådär sexigt slampigt med trasiga strumpbyxor. Jag hade jätteofta trasiga strumpbyxor när jag var yngre, men nu? Skulle inte tro det. Vilket är synd eftersom mina strumpbyxor går sönder precis hela tiden. Jag köpte två nya förra veckan och båda har redan gått sönder! Man borde fan bojkotta nylonstrumpbyxor. Iallafall såna där tunna. Om man kommer upp i 120 denier brukar de hålla rätt bra men annars är det bara skit. Jag kollade precis nu vad denier är. 20 denier innebär att 9 144 m (10 000 yards) garn väger 20 gram. Fatta vilka långa trådar man har i de där grejerna! En hel kilometer! Sick. 

Henrik har varit i Stockholm i veckan. Han är på väg hem nu. Planet skulle gå vid 21 men var sent av någon anledning så jag vet inte om han har åkt än. Drygt. Jag ska nog gå och lägga mig. Gonatt.

Inga kommentarer: