6 maj 2012

I love you

I torsdags var jag hos farbror doktorn. Hon sa att jag har ett envist virus i halsen som gör att den svullnar upp. Det gör inte ont eller så och jag är inte förkyld annars men ett virus har satt sig i halsen och vägrar ge sig av. Ibland när jag ska sova känns det som att andningsvägen genom halsen blockeras. Som tur är kan jag då andas genom näsan men det är ändå lite småjobbigt. Men det är bara att vänta ut det. Finns inget att göra.

En roligare sak: i fredags var Henrik och jag på picnickonsert på Victoriateatern och såg Frida Hyvönen. Det var fantastiskt! Jag satt som trollbunden. Hon hade ett förband också som hon presenterade som sitt konstnärliga ursprung (typ nånting sånt) och det visade sig vara min gamla städjobbskompis Elin! Vi jobbade ihop sommaren kanske 2004? Hängde lite utöver jobbet också, men sen rann det ut i sanden. Det var samma band som hon spelade med då, Kids of the Ranch. Ett tvåmannaband tillsammans med en annan tjej som heter Imri (som Frida H sa att låten Djuna är tillägnad). Jag har sett dem spela förut men det var kul att se dem igen. Ganska experimentellt och lite opretentiöst pretto på något konstigt sätt. Elin Mörkberg, om du någon gång googlar ditt eget namn så kommer du kanske hitta hit och då vill jag bara säga Hej! Det var kul att se er spela i fredags!

Men som sagt, Frida. Hon var fantastisk. Finns ingen som kan jämföra sig med henne. Jag älskar henne.





Inga kommentarer: