30 maj 2012

Ajje

Man har ju hört att den värsta träningsvärken kommer efter två dagar, men om man får träningsvärk redan efter en halvtimme, hur kommer det då bli de närmaste dagarna? Jag vet inte ens hur man stretchar den här delen av armarna! Men med tanke på vilken rörelse jag utförde med dem under träningen så kanske det inte är så konstigt att det känns. Det är inte så ofta man gör den rörelsen, inte jag iallafall, så jag har säkert aldrig använt den delen av armen förut. Titta bara så jobbigt det var.

5 kommentarer:

M-a sa...

Jättejobbigt! Och glöm inte hålla ihop armbågarna!
Största problemet måste vara om vikterna är tyngre än man klarar, då kommer ryggen gå av om bilden är riktig. Akta dig! Träningsvärk är en sak, men rygg av är inte bra.

Kristin sa...

Alltså, jag ligger på en bänk när jag gör det. Bilden ska bara illustrera själva rörelsen. Men tack för omtanken!

henrik sa...

och hålla ihop armbågarna är alltid viktigt på just denna övning!

Kristin sa...

Ja ja! ;)

Hanna W sa...

Får man träningsvärk redan efter en halvtimme har man tränat bra! Fast, den blir ju fortfarande värre efter ett par dagar, så förmodligen kommer du inte kunna lyfta ens den lättaste pocketbok. Tur det är helg!